Bu Blogu Takip Et

Sayfalar

Translate

22 Mart 2011 Salı

Bir Şifa Yöntemi - Inkaların Şamanizmi



Bu yazida size, Dr. Alberto Villoldo'nun gun isigina cikardigi Peru Inka uygarligindan gunumuze kadar gelebilen bir sifa yonteminden bahsedecegim. Saman inanciyla ilgilenenlerin ilgisini cekecektir.



Pat Kemsley bana Peru Inkalardan kalma samanik sifa yontemini denemeyi onerdiginde resmen firsatin ustune atladim. Cunku yillardir gizemli Peru ve kaybolmus Inka uygarligi hakkinda okuduklarimdan ve gorduklerimden buyulenmistim.



Pat, UK'de bu alanda egitilmis az sayida insandan biri. O da egitimini Alberto Villoldo'dan almis. Dr. Alberto Villoldo son 30 yilini Peru'nun daglik ve ormanlik alanlarinda yasayan Qu'ero Kizilderili kabilesi mensubu kadin ve erkek sifacilariyla gecirmis bir antrolopolog. Qu'ero kabileleri, nesiller once Guney Amerikadaki Ispanyol istilasindan kacmak icin daglara kacmis ve burada barinaklarda yasamaya baslamis, 50 yil kadar once de daglardan tekrar ovalik ve duzluk alanlara inmis. Amaclari kendilerine atalari olan Inka uygarligindan kalan sifa yontemini karmasa icindeki modern dunyanin hizmetine sunmakmis.



Villolda uzuuun yillar Qu'ero samanlari ile kullanilan samanik yontemin temel yapi taslarini belirlemek ve bunu gunumuz bati toplumunun kullanimina sunmak uzere calismalar yapmis. Bu sifa yontemi, insanin fiziksel bedeni disinda o fiziki bedeni cevreleyen bir de isik bedeni (aura gibi) oldugu fikrine dayaniyor. Ve iste bu isik beden o insani diger insanlarla, hayvanlarla, bitkilerle ve dunyayla layan bir ag gorevi goruyor. Yani aslinda dunyadaki her canli birbirine ve dunyaya o isik beden vasitasiyla li. O isik beden, aynen dogu kulturundeki cakralar gibi belli noktalar uzerinden fiziki bedeni ve sinir sistemini besliyor.



Bu isik beden, kisinin fiziksel ve duygusal/ruhsal sagligini belirleyen ve kisinin gelecegini etkileyen bir takim desenler tasiyor. Soz konusu sifa yontemi, temelde kisinin isik bedeni uzerindeki negatif-olumsuz kayitlari silme ve merkezi enerji seviyesinde bir iyilesmeyi sagliyor. Dr. Villoldo'ya gore bu tur bir yontemle alinmis tek bir seans yillar boyu psikoterapi almayla ayni etkiyi yapiyormus cunku psikoterapi yontemleri daha rahatsizligin semptomlarina odaklanirken bu yontem sorunun kaynagina gidip tedavi ediyor. O isik bedeni ve uzerinde yer alan deformasyona ugremis desenleri ne sekilde goruyorlar bilmiyorum, saniyorum o uzuun yillarda Dr. Villoldo'nun ogrendigi seylerden biri de o ucuncu gozu acmak ve bu goruyu saglamak.



Pat'le yaptigimiz seans da bu acidan cok guclu ve diger samanik yontemlerden oldukca farkliydi. Pat basta beni seans sonrasinda yasayacagim fiziksel, duygusal ve ruhsal degisiklikler icin uyardigi icin hazirlikliydim. Verilen sifa boyunca sanki zaman olmayan bir evrende boslukta saliniyor gibi hissettim. Tipki hipnoz olundugunda yada meditasyon yaparken hissedilen duygu gibi. Seans sonunda ayaga kalktigimda ise muthis bir tukenmislik hissettim, zorlukla ayakta duruyor gibiydim ve o yorgunlukla hemen eve gidip uyudugumu hatirliyorum. Daha sonraki gunler, Pat'in verdigi odevleri de yaptiktan sonra, ic dunyamda sasirtici bir netlik hissetmeye ve normalde alinmasi ve uygulanmasi aylarimi alacak hayatimi degistirecek kararlari buyuk bir netlik ve guven icinde almaya basladim. Pat'in dedigine gore bu yontemin tam anlami ile etkilerini gostermesi 1 yili aliyormus ama suan bile enteresan bir sekilde hayatima getirdigi aydinlanma etkilerini hissedebiliyorum. Kisaca boyle..

Hiç yorum yok: