Bu Blogu Takip Et

Sayfalar

Translate

26 Nisan 2010 Pazartesi

Dini figürlerle İngilizce eğitim

Dini figürlerle İngilizce eğitim

Milli Eğitim Bakanlığı'nca (MEB) hazırlanan meslek liselerinde ders kitabı yerine geçen modül sistemindeki Teknik Yabancı Dil dersinde öğrenciler İngilizce kadın kelimesi 'türbanlı bir kadınla', erkek kelimesi 'takkeli ve sakallı bir erkekle', şişe kelimesi ise 'üzerinde 'Zemzem' yazan bir şişeyle' öğretiliyor.
 İngilizce eğitiminde dini figürlerin kullanılmasına tepki gösteren Eğitim-Sen Genel Başkanı Zübeyde Kılıç, bunun bilinçli olarak ortaya çıkan bir tasarım olduğunu belirterek “Bir şişenin üzerine reklam markası gibi ‘Zemzem’ yazarak bir sonuç çıkarmaya çalışmak, fırsatçılıktır” diye konuştu.

MEB’in Mesleki Eğitim ve Öğretim Sisteminin Güçlendirilmesi Projesi (MEGEP) kapsamında mesleki eğitimde ders kitapları yerine geliştirdiği modül sistemi, ilgili meslek liseli öğrencilerin eğitiminde ders kitabı yerine kullanılıyor. MEB tarafından hazırlanan ve “www.megep.meb.gov.tr” adresinden indirilebilen “Makine Teknolojisi” alanındaki “Teknik Yabancı Dil İngilizce 1” dersinin modülünde pek çok dini figür kullanıldığı ortaya çıktı. Makine teknolojisi konusuyla herhangi bir ilişkisi olmamasına karşın, öğrencilere dini figürlerin İngilizce kelime karşılıkları soruluyor.

Dini öğelerle kelime anlamı soruluyor

Modülün 26. sayfasında makas, tornavida, pense, gözlük ve güç kaynağı gibi makine teknolojileriyle ilgili figürlerin yer aldığı konuda “Bu araçların adları nelerdir?” (What are these tools called?) sorusu yöneltiliyor. Sorunun üzerinde ise bazı araçların arasında “yeşil türbanlı bir kadın”, “takkeli ve sakallı bir erkek” ile “üzerinde ‘Zemzem’ yazan bir şişe”nin olduğu figürlere de yer veriliyor.

Eğitim-Sen Genel Başkanı Kılıç, “Bir ders kitabında rastladığımız somut örnek bunun yansımasıdır. AKP, kadroları aracılığıyla ulaşabildiği her alana kendi zihniyetini taşımaya çalışmaktadır” dedi. Bunun bilinçli olarak ortaya çıkan bir tasarım olduğunu vurgulayan Kılıç, bunun bir din tacirliği olduğunu belirtti. Kılıç, “Çocuklarımızın kafasını her anı, her ortamı kullanarak gerici bir kuşatma altına almaya çalışıyorlar” diye konuştu.

Hiç yorum yok: