Bu Blogu Takip Et

Sayfalar

Translate

31 Temmuz 2011 Pazar

Fantastik hayaller

Hayallere baraj kurmak!

Güneşe karşı baraj kurulur mu hiç? Nehirler başka gezegenleri aydınlatabilir mi? Toprağın su gibi akarak okyanuslarda derin vadiler yarattığını gördünüz mü ya da?

Ben görmedim. Düşündüm sadece, nasıl olur diye? Zihnimde canlandırmaya çalıştım. Heybetli tabiatın, büyük güçleri rolleri değişirse ne olur diye düşündükçe fantastik bir hal alıyor yaşamak. Su üstünde yürümek. Toprak nehirlerde kürek çekmek. Işıktan evlerde oturmak.
Bence güzel olurdu.
Hayal kurmak güzeldir.

Fantastik hayaller kurmak daha da güzeldir. Alice Harikalar Diyarında belki de bu yüzden hala büyük ilgi görüyor. Avatar filmi fantastik dünyasıyla bilinçaltımızı büyüleyerek bu kadar büyük ilgi görüyor belki. Bilmiyorum. Ancak bildiğim bir başka şey var ki; hayat hayallerinizi sınırlamak üzerine dönüyor.
Hayal dünyası geniş senaristlerin, algısı gelişmiş yönetmenlerin, büyük oyuncuların kollektif illüzyonlarına koşa koşa giderken ne kadar da sınırlı yaşıyoruz hayatı değil mi?
Hayal dünyamı canlı tutmaya çalışıyorum elimden geldiğince. Kainatın her insan gibi bana da bahşettiği ve hiç bir sınırı olmayan bu yetenek için her gün şükrediyorum. Uçsuz bucaksız; içine dünyalar, yıldızlar, evrenler sığdırabilmeye imkan veren bu insani özelliği keyifle kullanıyorum fırsat buldukça. Zihnimizde canlanlandırabildiğimiz bu küçük kısa filmler o kadar keyif verici ki, o minicik sürede asırlık mutluluklar yaşayabilirsiniz dilerseniz.
Size Polyannacılık oynayın demiyorum. Hele hele “Secret” hiç demiyorum. Zira hayatın gerçekleri gibi bu hayallerin içinde de acılar, hüzünler olabilir. Öte yandan algıladığımız yaşam zaman zaman esir ederek, zaman zaman serbest bırakarak sürmekte.
Hayal etmek gibi bir yeteneği kullanmamak aptallık gibi geliyor bana. Eşyanın tabiatına aykırı. Aşkın en güzelini hayal edin, işin en güzelini hayal edin, gülümsemenin en büyüğünü hayal edin. Bence hayal ettikçe yaşarsınız. Hayal ettikçe sahip olursunuz. Niye böyle oldu demek yerine, nasıl olmalı diye hayal edin bence.
Hayal etmek güzeldir. Hayalleri gerçekleştirmek daha da güzeldir.
Hayallerinize baraj kurmayın, varsa yıkın o barajları.
Hayal akar, yolunu bulur.

Yaşam ve İnsan için herşey

Hiç yorum yok: