Bu Blogu Takip Et

Sayfalar

Translate

25 Ağustos 2010 Çarşamba

Doktorunuzun size söyleyemeyeceği sırlar

Doktorunuzun size söylemek isteyip de bir türlü söyleyemediği şeyleri merak ediyor musunuz?
Ünlü Amerikan dergisi Reader’s Digest Temmuz 2008 sayısı için özel bir dosya hazırladı


Pratisyenler, cerrahlar, psikiyatrist ve pediatristlerden oluşan bir grup doktora “Hastalara söylemek isteyip de söyleyemediğiniz şey nedir?” sorusu yöneltildi.

Ankete cevap veren doktorlardan bazıları isimlerini gizlerken bazıları açıkça isminin yazılmasını bile istedi. Ve doktorların bize asla söylemeyeceği sırlar ortaya çıktı.

Bazısı komik, bazısı korkunç ve büsbütün şok edici bu sırları okuyun ve ‘daha anlayışlı ve akıllı’ bir hasta olma yolunda bir adım atın.

Doktorunuzla olumlu bir iletişim içinde olacağınız sağlıklı günler dileriz…

DOKTORUNUZ DİYOR Kİ…

• Sizin anneniz olmaktan bıktım! Sizi her gördüğümde mecburen “Kilo vermeniz gerek” diyorum siz de bana “Valla hiçbir şey yemiyorum” diye yemin ediyorsunuz. Sonra da konu kapanıyor. Sonra da bana gelip sızlayan dizlerinizden, ağrıyan sırtınızdan bahsediyor ve iki basamak merdiven çıkınca nefesinizin kesildiğinden yakınıyorsunuz.

Ne yani şimdi sizin elinizden tutup çikolata ve gofret yemenin zararlarını mı anlatayım? Birçok hastanın dinlemeye bile zahmet etmediği şeyleri tekrar edip durmaktan bıktım artık!

Bir kardiyolog, Brooklyn,


• "Hastaneler, hastaların bir an önce evlerine göndermek ister. Hastalarını hastaneden bir an önce çıkmaya ikna eden doktorlara bonus prim ödeyen hastaneler bile var.”

Medical Secrets (Tıp dergisi)


• Tıp fakültesindeyken bize dediler ki eğer hasta sizi dinlemiyor veya aksilik yapıyorsa ona hemen önlüğü giydirin. Önlüğü takınca hasta anında itaatkar bir kuzuya döner.

Bir pratisyen hekim, Atlanta



• Dışkı ve idrar örneklerinizi evinizden getirdiğiniz için teşekkür ederim. Onları nadide bir kutuya koyup “iğrenç şeyler” koleksiyonumda özenle saklayacağım.

Dr.Douglas Farrago, Placebo Journal editörü



• Cep telefonunu açık bırakan hastalar beni rahatsız ediyor! Zaten çok yoğun bir programda koşturup duruyorum ve bakmam gereken daha bir çok hasta var. Size ayırdığım zamanı verimli kullanın muayene sırasında çalan cep telefonunuza cevap vermeyin.

Dr.James Dillard, New York City


• Keşke hastalar kendi sağlıklarının sorumluluğunu daha fazla alsalar da onları kendi sorunlarından çekip çıkarmak bana düşmese.

Bir acil tıp uzmanı, Colorado Springs, Colorado



• Durun bakayım doğru anlamış mıyım: Fikrini almak istediğiniz üç uzman doktor daha tavsiye etmemi istiyorsunuz, televizyonda tanıtımını gördüğünüz bir tedavi yöntemi hakkında ayrıntılı açıklama yapmamı bekliyorsunuz, ve muayenenin tam istediğiniz gibi olması için benden ekstra bir saatlik daha vakit istiyorsunuz. Tamam, anladım. Yanında patates kızartması ve kola da vereyim mi?

Dr.Douglas Farrago, Placebo Journal editörü


• Sekreterime kesin tembih ettim: İçeride problematik veya çenesi düşük bir hastayla beş dakikadan fazla kalmışsam acilen kapıyı çalıp “Doktor, acil bir hastamız var, durumu kritik...” diyor ve beni kurtarıyor.

Bir onkolog, Santa Cruz, California



• Pek çok hasta kadın doktorların hemşire veya terapist olduğunu varsayıyor. Kaç defa kendimi “Doktor M.” diye tanıtmış olmama rağmen bana “Hemşire” diye seslenildiğini ve benden kahve falan getirmem istendiğini tahmin edemezsiniz. Hemşirelere ve yaptıkları işlere büyük saygım var ama bu durum niye erkek meslektaşlarımın başına hiç gelmiyor?

Fizik tedavi uzmanı bir kadın doktor, Royal Oak, Michigan


• En rahatsız edici olan şey hastanın size güvenmemesi ve inanmamasıdır.

Bir Obstetris-jinekolog, New York City


• Evde bile halledilecek ufak şeyler için acil servise gelen hastalara gerçekten sinirleniyorum.

Bir acil tıp uzmanı, Colorado Springs, Colorado


• Doktorunuz genellikle sizin bir internet sayfasında okuduğunuz şeylerden daha fazlasını bilir. Uzun zaman harcayıp da tedavi stratejimi açıkladığım hastalarım evlerine gittikten sonra Internette bir şey görüyor ve okudukları yazının benim önerdiğim tedavi yöntemiyle tamamen ters olduğunu ve orada okudukları tedaviyi uygulamak istediklerini söylüyorlar. Bir türlü söyleyemedim ama hep o dilimin ucunda “E o zaman o internet sitesi baksın size, niye bana geldiniz ki?”

Dr.James Dillard, New York City


• Bazen hastaya bir ilaç yazmak, onun ilaca ihtiyacı olmadığını açıklamaktan daha kolaydır.

Bir kardiyalog, Bangor, Maine


• Doktorların hemen hepsi ilaç şirketlerinden hediye alırlar.

Bir başhekim, Rochester, Minnesota


• Doktorların kendi aralarındayken hastalarından bahsedip onları çekiştirmeleri çok yaygındır.

Bir aile hekimi Washington, D.C.


• Herkes sanıyor ki bütün doktorlar birbirini tanır. Biz sizi bir uzman doktora yönlendirdiğimizde çoğu zaman onun kim olduğunu bilmeyiz.

Bir pediyatrist, Hartsdale, New York


• Doktorunuz size 10 kilo vermeniz gerektiğini söylüyorsa bilin ki aslında vermeniz gereken kilo 20’dir.

Dr.Tamara Merritt, aile hekimi, Brewster, Washington


• Sizin önünüzde hiç ağlamasak da, bazen eve gidince sizin durumunuz düşünüp ağlarız.

Bir pediyatrist, Chicago

Hiç yorum yok: