Bu Blogu Takip Et

Sayfalar

Translate

24 Temmuz 2010 Cumartesi

Hasan Dağı'nın Volkanik Vadisi : Ihlara



Hasan Dağı'nın
Volkanik Vadisi:
 
Ihlara�ya yaklaştıkça Hasan Dağı�nın silueti giderek büyüyor. Her kilometrede irileşen gövdesiyle, bozkırın ortasında dev bir kütle gibi yükseliyor bu yaşlı dağ. Kuzeye bakan yamaçlarında hala kar öbekleri görünen 3268 metrelik Hasan Dağı, sessizce etrafını seyrediyor. Oysa milyonlarca yıl önce öfkeli bir yanardağ halindeyken, amansız patlamalar ve kraterinden akıttığı kızgın lavlarla bulunduğu bölgenin coğrafyasını tamamen değiştirmiş.
Bu eski volkanın özenle biçimlendirdiği araziyi hayranlıkla seyrediyorum. Masa gibi dümdüz tepeler, derin vadiler, muhteşem kaya oluşumları, ilginç şekilli peri bacaları ve kayalık yamaçlara güvercin yuvası şeklinde oyulmuş binlerce kovuk... Pers dilinde �Güzel Atlar Ülkesi� anlamına gelen Kapadokya�nın sunduğu görsel bir şölen...

IHLARA

Freskler - Fresk Sanatı FRESK

Fresk Sanatı FRESK:
Duvarların sıvası üzerine daha sıva yaşken sürülerek yaş sıva tabakası içine nüfuz eden ve derinlere kadar giren boyalardan meydana gelen bir nevi suluboya resmidir. Bu usulde boyalar sıvanın içine geçerek kalınca bir renkli sıva tabakası oluşturduğundan resim çok sağlam olur. Eski zamanlarda binaların duvarlarına hep bu yolla suluboya resimler yapılarak tezyin edilirdi. Gayet basit görünen bu usulde resim yapmak epeyce güç bir iştir. Resmi çok dikkatle ve tereddütsüz yapmak gerekir. Üzerine resim yapılacak duvar ister taş, ister tuğladan olsun önemi yoktur. Fakat resmin uzun zaman dayanabilmesi için üzerine resim yapılacak sıva tabakası iyi hazırlanmalıdır. Duvarın harcından ve sıvasında rutubet ve güherçile olmamalıdır. Üzerindeki sıva alçılı olursa renkler bozulur. Bu sıvanın mutlaka iyi yıkanmış dere kumu ve sönmüş kireçten ibaret olması lazımdır. Resim yapılacak duvar evvela ıslatılır ve kalınca harç tabakasından bir astar çekilir. Bu astar iyice kuruyunca ikinci bir astar harç vurulur. Boyalar bu ikinci harç tabakası daha yaşken sürülür.
Bunun için ressam bir günde ne kadar yer işleyebilecekse duvarı o kadar kısımlara ayırarak yalnız her gün işleyebileceği kadar yeri astarlamakla yetinir.


FRESKLERDE MEYDANA GELEN BOZULMALAR:
  1. Doğal yapısından meydana gelen bozulmalar:
Fresklerin uygulandığı yüzeyler, uygulama teknikleri ve kullanılan boyalar diğer resimlere göre oldukça farklıdır. Doğal malzemeler zamanla oldukça kötü bir yıpranma ve bozulma sürecine girer, hatta çürürler. Onarım yapılmazsa yok olma riskiyle karşı karşıya kalırlar.
  1. Doğa koşullarından kaynaklanan bozulmalar:
Fresk çıplak duvar yüzeyine uygulandığı için, duvarın maruz kaldığı her türlü kötü şartlardan etkilenirler. Freske en fazla zararı rutubet verir. Bu durumda kabarma ve dökülmeler görülür. Ayrıca freskler yer altında veya mahzenlerde bulunuyorsa, karanlık ortamdan etkilenerek bozulabilirler.
  1. İnsanların sebep olduğu bozulmalar:
Özellikle vandalizm başlıca bozulma sebebidir. Hatalı sergileme ve hatalı korumalar da bozulmaya neden olmaktadır. Eseri bulunduğu ortamdan başka bir ortama taşımak hatalı koruma örneğidir. Diğer bir bozulma sebebi de hatalı onarımlardır. Ne yazık ki sıkça rastlan bu tür bozulmalar bütün tarihi eserler için geçerlidir. İşin uzmanı olmayan kişilerce yapılan onarımların esere yaradan çok zarar vereceği bir gerçektir..

Fresk Sanatı

Neo-Realizm Nedir / Neo - Realizm hakkında

Neo-Realizm
(Yeni Gerçekçilik) Chirico ve Carra'nın Avrupa'nın modern ressamlarının soyut resmi yapmakta birbirleriyle yarış ettikleri bir dönemde Antik atmosferi tuvallerine sokmaları insanı şaşırtır. Fakat hemen hemen 1919 yıllarına doğru Picasso'nun Ingres'i hatırlatan resimler yaptığı, Andre Derain'in klasik bir gerçekçilik karakteri olan resimler boyadığı bilinir. Bu sıralarda bir kısım Alman ressamının "pozitif gerçeğe" döndüğünü görüyoruz.

Film Analizi İçin Soru Örnekleri

Film Analizi İçin Soru Örnekleri

*Filmin künyesi: Filmin ismi? Yönetmen kim? Hangi tarihte, nerede çekilmiş? Yapımcı firma hangisi,
hakkında ne biliyoruz? Bağımsız sinemaya mı ait? Hollywood filmi mi? Veya? Oyuncular kim? Süresi?
Bütçesi? Filmin türü nedir: sessiz film, komedi, fantastik, bilim-kurgu, tarihi, macera, kovboy,
canlandırma, belgesel, aşk, kısa film, gerilim, korku, cinayet… ?

*Yönetmen hakkında ne biliyoruz? Sinema tarihinde bir yeri var mı? Hangi sanat akımına mensup?
Bundan önceki filmlerinden bazıları neler? Onlardan hangileri seyredilmiş?

*Oyuncular hakkında kısaca ne biliyoruz? Daha önceden hangi filmlerde oynamışlar? Aldıkları ödül
var mı? Tiyatro kökenli mi? Eğitimleri nedir? Nasıl oyuncu olmuşlar?

*Filmin konusu nedir?

Sürrealizm (Gerçeküstücülük)

Sürrealizm (Gerçeküstücülük)
1920'lere doğru başlayan edebiyat ve sanat akımıdır. 1917'de şair Apollinaire, «gerçeküstücü dram» diye nitelenen bir oyunu (Tiresias'ın Memeleri) sahneye koydu. Böylece Paris'te Birinci Dünya Savaşı'nın ertesinde, gerçeküstücülük akımı başladı. Savaşın saçmalığına ve burjuvazinin tutumuna başkaldıran üç genç ozan, Louis Aragon (doğ. 1897), Andre Breton (1896-1966) ve Philippe Soupault (doğ. 1897), toplumu, onun ahlâk değerlerini, estetik geleneklerini, akla ve mantığa güvenini altüst etmeğe karar verdiler.

Gerçeküstücüler gerçek dışı fantastik), alışılmadık ve yıkıcı kaynaklardan yararlandılar. Ortaçağ'daki büyü ve mezhep sapkınlığından, Jerome Bosch'un ve Goya'nın cehennemlerinden, romantizmden. Kara Afrika, Okyanusya, Amerika halk sanatlarından esinlendiler; Douanier Rousseau'nun resimlerini, Lautreamont ve Rimbaud'un şiirdeki hezeyanlarını, Alfred Jarry'nin tiyatro alanında başkaldırışını sevdiler.

Marx'a ve devrimci Rusya'ya hayran oldular. Freud'un izinden giderek çocukluk, bilinçaltı ve çılgınlık dünyasına daldılar. Nükte ve alayı işleyerek ready made'i, yani ressam Marcel Duchamp'ın (1887-1968) sanat eseri diye imzasını attığı o, «hazır» eşyanın (bir tabure ve bir bisiklet tekerleği) yan yana konuşunu keşfettiler.




«Gerçeküstücülük Bildirisi»nin yazarı Fransız şairi Andre Breton, Aragon ve Soupault ile birlikte, bu akımın kurucusu ve «piri» oldu.

Renkler, insan ruhunun fark edilmeyen besin kaynakları

Dekorasyonda renk dedektifliği
Renkler, insan ruhunun fark edilmeyen besin kaynakları. Huzuru, enerjiyi, ciddiyeti, kasveti, güveni hissedebilirsiniz. Önemli olan yaşadığınız mekanlarda hangi hissi yaşamak istediğinizi ve renkleri nasıl kullanacağınızı öğrenmek.

Renkler insan ruhunu besleyen, ilham kaynağı çevreler yaratır. Mekanlarda huzur ve güveni temsil eden yeşil; insanların algılarını en kolay etkileyen turuncu; dekorasyonda aşırılıkları dengeleyen siyah; yüksek verimli çalışmalar için ofislerde gerekli olan sarı; mekansal ferahlık, ciddiyet ve serinlik hissi veren mavi. Bunlar, renkler dünyasından evinize, ofisinize yansıyan birkaç örnek.


Madem renkler yaşamımızı geçirdiğimiz mekanlara ruh kazandırıyor, öyleyse evinizin hem iç hem de dış dekorasyonunda; ticari ve kamu binalarında; tarihi yapılarda renklerin dedektifliğine soyunmaya ne dersiniz?

İç dekorasyonlar
Evinizi ya da ofisinizi ufak değişikliklerle bambaşka bir mekana çevirebilmek için renklerle oynamanız yeterli. Örneğin; Evinizi bembeyaz duvarlarla çevirmek yerine ara ara pastel renk dokunuşlarıyla sihirli bir dünya yaratabilirsiniz.

Kırmızı, mavi, turuncu duvarlarla, krema renginde bir tavanla mutfağınızda ılık bir esinti yaratarak granitin ya da fayansların soğukluğunu yok edebilirsiniz.

Yatak odanızı sakin, huzurlu bir sığınağa dönüştürmek için duvarlarınızı pastel mavi, yorgunluğunuzu alması için uçuk yeşil boyayla boyamak yeterli olur.

Duvar vurgulamaları
Vurgulu bir duvar yaratmak için evinizin bir odasının yalnızca bir duvarını renkli bir işlemden geçirerek farklılık yaratabilirsiniz. Cümlenin sonuna ünlem işareti eklemek gibi bir heyecan etkisi yaratan vurgulu duvarlar, mekana canlılık hissi verebilmenin en kolay yolu.

Oturma odanızı ufak rötuşlarla değiştirmek için odak noktasındaki duvarı seçmeniz yeterli. Örneğin en büyük koltuğunuzun dayalı olduğu ya da diğerlerinden farklı bir şekle sahip duvar bir odak noktasıdır; kısacası vurguyu sağlamak için odaya girdiğinizde gözünüze ilk çarpan duvar olması gerekir.

Renk seçimi
Genel renk kurallarına göre mavi ve yeşil rahatlatmak için kullanılmalı; sıcak renklerden kırmızı ve sarı ise mutfak, çalışma odası, oyun odası gibi birtakım faaliyetlerde bulunduğunuz odalarda tercih edilmeli.

Vurgulu duvarınızın önünde yer alacak döşemenin de uyum içinde olması gerekir. Baskın bir renk kullanmak yerine koltuğunuzun döşemesi ya da halınızın rengi için daha yumuşak tonlar tercih etmelisiniz.

Örneğin kırmızı bir duvarın önüne kırmızı bir koltuk ya da kırmızı bir halı yerine krem rengini paletinize eklerseniz odak noktasında seçtiğiniz duvarın vurgusu daha iyi ifade edilir.

Dış dekorasyonlar
Evinizin dışarıdan çekilmiş bir fotoğrafını bilgisayarınızda görüntülediğinizde; üzerinde her rengi hoş görebilirsiniz. Ancak ışık ve gölgelerin nüansı; evin bulunduğu arazinin görünümü ve etkisi bilgisayarda gözünüze güzel görünen bir rengin evinizin üzerine kasvetle çökmesine neden olabilir. Krem rengiyle aydınlatılmış, altın toprak tonlarında vurgular atılmış bir dış cephe; evinize girmeden sizi ısıtır.

Yeşilliklerin içinde nane şekeri tonunda yeşile boyanmış bir çiftlik evi düşünün. Rahatlığın ve ferahlığın simgesi olan yeşil böyle bir ortamdaki eve kaybolmuş hissi verir. Renkler arasındaki ince farkları görebilmek ve ışığın geliş açısına göre renklerin davranışlarını anlayabilmek en önemli noktadır.

Çiftliğe yeniden inşa edilmiş hissini vermek için üç renk uygulaması yeterli olur. Birincisi gövdesini; ikincisi süslemesini; üçüncüsü ise mimari vurgulamaları belirtmek için uygulanır.

Binanın gövdesinde açıktan koyuya doğru uygulanan gölgeler binayı fark edilir kılar. Tamamlayıcı süslemeler ve vurgulayıcı renkler ise binanın mimari özelliklerini tanımlamada yardımcı olur.

Geniş renk paletindeki seçenekleri daraltmak için çatıda kullanılan strafor, membran; kiremit, tuğla ve bakırın da renginin belirlenmesi; komşu evlerin ve manzaranın da renklerinin dikkate alınması gerekir.

Binanın mimari tarzı renk seçimi için göz önünde bulundurulması gereken önemli bir noktadır. Çıkma kolonların olup olmaması; duvara yapışık köşe sütunları gibi detaylar incelenmelidir.

Boyamadan bir basamak önce bütün bu noktalar kabaca taslağa dönüştürülerek kağıda geçirilir. Evin yeni renkleri kağıt üzerinde gölgendirilerek nasıl duracağına karar verilir.

Son olarak sözü geçen nane yeşili çiftlik evinin gövdesi kül rengi bir yeşile boyanır; süslemelerde kirli beyaz; vurgulamalarda ise mavi yeşil bir ton kullanılarak belirsiz nane şekeri rengi gölgeler arasında ve hafızalarda kalır.

Evlerimizde bizi pozitif enerjiyle karşılayan renkler sık sık işimizin düştüğü ticari ve kamu binalarında da bizi aynı pozitif enerjiyle karşılayabilir.

Renklerin dansı, tarihi ve yıpranmış binaların restorasyonunda da büyük fayda sağlar. Eski yapılarda daha çok rastlanan oymalar, süslemeler, çiniler, sütunlar, kolonlar değişik renklerle üzerlerinde oynanarak daha belirgin hale getirilebilir.

Binalardaki mimari detayların özelliklerini ortaya çıkarmak için açıktan koyuya doğru birden fazla renk seçiminde bulunmalı ve arada hem nötr hem de kontrast renklere yer verilmelidir.

Reiki'yi Gunluk Hayatta Uygulama

“BEAM” ( ENERJETİK KORUNMA VE ENERJİ DEPOLAMA EGZERSİZİ)


Kendini enerjetik koruma altına almanın bir yolu daha vardır. Bu yolla kişi, aynı zamanda enerji depolar. Bu egzersize “Beam” (Enerjetik korunma ve Enerji Depolama Egzersizi) diyoruz.

Mümkünse açık havada, değilse bir odada da uygulanabilen bu basit egzersiz aşağıdaki gibidir:


Yüzünüzü cama, yani güneşe dönün. Ayaklarınızı tam olarak yere basarak, bacaklarınızı aralayın. Kollarınızı avuç içleri birbirine bakacak şekilde yukarı kaldırın. Işık dolu enerjinin yukarıdan gelip içinize aktığını, önce ellerinize, sonra kollarınıza, başınıza, boğazınıza, omzunuza, tüm üst bedeninize, kasıklarınıza, bacaklarınıza oradan ayaklarınıza aktığını hayal edin. Bu ışık sizi tümüyle kaplasın ve bu özel duyguyla tamamen yoğunlaşın. Sonra kollarınızı, ellerinizi birbirine dokunacak şekilde başınızın üzerinde birleştirin. Ardından avuç içlerinizi dışa çevirip, kollarınızı yavaş yavaş aşağıya indirirken, etrafınıza, ayaklarınızı kapsayan bir ışık çemberi çizdiğinizi hayal edin. Bu şekilde hayal etmeyi birkaç dakika sürdürüp, bu duyguya yoğunlaşın. Son olarak ellerinizi kalp bölgenize koyun ve başınızı hafifçe öne eğerek teşekkür edin.

Bu etkili egzersiz yana birkaç dakika surer. Bu yüzden sabahları olmak üzere hergün içinde birkaç kere uygulamak en idealidir.