Halk, Gelenek, Modernlik: Popüler Olanın İnşası
Néstor García Canclini
Tarihimizde popüler sıfatı dışlananlara atfedilir: ata mirası olmayanlara ya da muteber sayılmayı ve bozulmadan kalmayı başaramayanlara; sanatçı olmayan, bireyleşemeyen ya da “tasdiklenmiş” sembolik mal piyasasına katılamayan zanaatkârlara; üniversite ve müzelerin dışında kalan, bilgi ve stil tarihinden bihaber oldukları için yüksek kültürü okumaktan ve ona bakmaktan “aciz” olan kitlesel medya izleyicilerine.
Zanaatkârlar ve izleyiciler – modernlik tiyatrosunda popüler gruplara ayrılan yegâne rol bunlar mı? Popüler sıfatı, genellikle, modern-öncesi ve tali olanla ilişkilendirilir. Sanayileşme öncesinden kalma üretim biçimlerini (atölyeler), yerel eğlence ve dinlence biçimlerini (yöresel müzik biçimleri, mahalle